Lo sentimos, la oferta no está disponible,
pero puedes realizar una nueva búsqueda o explorar ofertas similares:

Diseñador/A Grafico Y Community Incorporamos

encontrá todo lo que buscas en clasipar.comincorporados dos personas con buena predisposición al trabajo, aprender y crecer.datos en la imagen. hasta 15 de f...


Asunción

Publicado a month ago

Empresa Busca Secretario - Zona Félix Bogado Y Gral. Santos

los mejores anuncios clasificados de electrónica los encontrás en clasipar.comel perfil de la persona seleccionada corresponde a una persona del sexo masculi...


Asunción

Publicado 25 days ago

Vendedor/A Para Productos Metalurgicos Con Experiencia Y Movilidad Propia. Disponib....

clasificados de autos en clasipar.comnuestra buscqueda esta orientada a vendedores/as con experienciaingresá a clasipar.com. el clasificado en paraguaycompro...


Asunción

Publicado 25 days ago

Ejecutivos De Ventas Para Informática.

ingresá a clasipar! anuncios gratuitosbuscamos ejecutivos de ventas para productos y servicios de informática.requisitos- conocimiento de productos informati...


Asunción

Publicado a month ago

Director de Proyecto

Director de Proyecto


Puestos Vacantes:
1

Jornada Laboral:
Completa

Detalles de la oferta

Abt Associates, una importante compañía de consultoría, investigación y asistencia técnica de los Estados Unidos, maneja y gestiona el proyecto PMI AIRS financiado por la Agencia Estadounidense de Desarrollo Internacional (USAID) que busca reducir la incidencia de malaria en 14 países Africanos. Este proyecto se está expandiendo para combatir Zika en 15 países de América Latina y el Caribe, incluyendo Paraguay.

ABT Associates busca a candidatos calificados para varios puestos en Paraguay. Breve descripción y requisitos de calificación para las vacantes de empleo son los siguientes:

•Experiencia significativa previa en programas de desarrollo internacional financiados por donantes internacionales, particularmente proyectos bajo el patrocinio de USAID; y
•Destreza escrita y oral en inglés.

Director de Proyecto -- Proporciona liderazgo, gestión y dirección estratégica para el programa. Guía al personal técnico y asegura la capacidad de respuesta y calidad de trabajo junto con el uso eficiente de recursos y el logro de resultados. Enlace primario entre el proyecto, USAID, gobierno, socios y otras partes interesadas. Responsable por la implementación exitosa de todos los aspectos del programa. Requisitos de Calificación: Maestría o Doctorado en Administración de Salud, Salud Pública, Entomología, Servicios Sociales, u otro campo relevante. 15 + años de experiencia diseñando, implementando y gestionando programas grandes y complejos, incluyendo roles directivos. Experiencia previa en vigilancia entomológica y en enfermedades transmitidas por vectores. Conocimiento y experiencia con los mecanismos de USAID. Fluidez en español e inglés requeridos. Es deseable experiencia previa como Director en proyectos patrocinados por USAID.

Los interesados pueden aprender más sobre el grupo de profesionales multidisciplinarios de Abt Associates que brindan asistencia técnica, investigación, análisis y sistemas de fortalecimiento de servicios en más de 100 países.

Abt Associates, una importante compañía de consultoría, investigación y asistencia técnica de los Estados Unidos, maneja y gestiona el proyecto PMI AIRS financiado por la Agencia Estadounidense de Desarrollo Internacional (USAID) que busca reducir la incidencia de malaria en 14 países Africanos. Este proyecto se está expandiendo para combatir Zika en 15 países de América Latina y el Caribe, incluyendo Paraguay.

ABT Associates busca a candidatos calificados para varios puestos en Paraguay. Breve descripción y requisitos de calificación para las vacantes de empleo son los siguientes:

• Experiencia significativa previa en programas de desarrollo internacional financiados por donantes internacionales, particularmente proyectos bajo el patrocinio de USAID; y

• Destreza escrita y oral en inglés.

Opportunity

Abt Associates seeks a qualified Chief of Party (COP) for the expansion of a PMI-funded vector-borne disease control project in Paraguay. The project will focus on Zika virus-related disease prevention through vector control measures, community mobilization, and capacity building efforts. The COP will engage partners and subcontractors, local stakeholders and authorities, and collaborate with other implementation partners including USAID- funded projects in the maternal child health and behavioral change communication technical areas, US Centers for Disease Control (CDC), the Pan-American Health Organization (PAHO) and UNICEF. The COP will lead all in-country activities working closely with the HO team and the Technical Director.

The Chief of Party (COP) provides leadership, management, and strategic direction for the entire project. This position is responsible for guiding senior technical staff and for ensuring the responsiveness and quality of work along with efficient use of resources and achievement of results. The COP has the final authority within the project team for decisions related to technical, management, resource allocation and personnel issues. The COP will be accountable for the successful implementation of all aspects of the project. In carrying out these responsibilities the COP works in partnership with PMI, national, state and local government agencies and officials, local and community organizations, other partners, and project staff.

Key Roles and Responsibilities

•Provides strategic direction and technical leadership to produce project results and deliverables, and overall management of the operational, financial, and administrative aspects of the project;
•Functions as the primary liaison between PMI/USAID missions , federal and state ministries of health, and other partners and stakeholders;
•Creates management systems in line with Abt standard operating procedures consistent with the needs of the project;
•Designs and oversees an annual project cycle in accordance with the PMI/USAID annual planning cycle;
•Works with staff and partners to translate project goals and objectives into implementable strategies and plans;
•Directs and oversees planning and budgeting processes. Prepares project deliverables as specified in the contract;
•Monitors the progress and pace of project implementation, assuring that the full potential of the program is realized through the promotion of high quality work and internal control;
•Supervises the work and assesses the performance of all long term and short term advisors, consultants and staff;
•Clarifies roles, delegates responsibilities to senior staff, and clearly communicates expectations for staff contribution to project activities;
•Manages and supervises project staff and partners in the identification of all the project’s technical assistance needs, development of suitable scopes of work, recruitment of consultants, and execution of technical assistance contracts;
•Maintains productive working relationships with PMI, relevant federal and state ministries, project partners and key counterparts, and reports to the Technical Program Manager in Abt Associates’ home office.

Preferred Skills / Prerequisites

•Master’s degree with at least 15 years of senior-level international project management experience in designing, implementing and managing large, complex programs in developing countries, particularly as related to vector control.
•Prior experience successfully implementing donor-funded programs with wide geographic reach.
•Significant experience in Latin America and the Caribbean, including thorough knowledge of specific health priorities a plus.
•Deep knowledge of geo-political, ethnic, cultural, and other factors affecting programming in Latin America and the Caribbean.
•Background in public health, vector-borne diseases, particularly prior experience in entomological surveillance, control of Dengue and Chikungunya vector/s, and program management preferred.
•Ability to liaise effectively with and develop consensus among key stakeholders, including PMI, national and local officials, public, private and civil society partners to ensure effective collaboration among stakeholders.
•Strong client management, communication, and people management skills highly desirable.
•Experience developing project vision, aligning key stakeholders around that vision, and assuring that the vision is translated into implementable strategies.
•Familiarity with environmental compliance measures, gender integration, and capacity building a plus.
•Demonstrated ability to lead multidisciplinary, multicultural teams, manage complex programs, and ensure that project staff adhere to the highest standards of quality, relevance, and timeliness.
•PMI project experience or other relevant development partner experience highly desired.
•Strong written and verbal communication skills in Spanish and English.

Minimum Qualifications

•MA/MBA with 13-15 years OR PhD with 8-10 years of experience OR the equivalent combination of education and experience.


Nivel Jerárquico: Gerente

Requisitos



Idiomas:
  • Inglés
  • Español
Director de Proyecto


Puestos Vacantes:
1

Jornada Laboral:
Completa

Built at: 2024-04-20T01:19:21.785Z